December 17, 2012

Masa

Assalamualaikum...


Kesunyian
Hatiku berasa sunyi
Apa aku nak buat ni ?
Walaupun aku sibuk
Tapi kesibukan tidak dapat diganti dengan kesunyian
Kesunyian tidak dapat diganti dengan kesibuukan
Walaupun sibuk dengan tugasan 
Tapi masih ada rasa sunyi 
Kesunyian disebalik kesibukan

Kesusahan
Aku mengerti maksud kesusahan
Sejak aku kecil lagi aku tahu erti kesusahan sehingga aku dewasa kini
Kini aku berada di alam kedewasaan
Alam universiti
Kesusahan tetap aku tempuhi jua
Satu persatu ia menerpak
Dari segi hubunganku dengan ALLAH
KADANG-KADANG AKU ALPA DENGAN KEWAJIBAN YANG DIBERINYA
Dari segi hubungan dengan manusia
Dari segi kewangan
Dari segi persahabatan
Dari segi interaksi
Dari segi pembelajaranku
Walaupun kadang-kadang dalam dilema
Namun aku tetap tempuhi jua
Owh sakit
Tapi apakan dayaku
Keluargaku juga dari keluarga yang susah
Namun kehidupan kami sekeluarga beransur-ansur senang
Tapi walaupun kami sekeluarga beransur-ansur senang
Mesti akan diselit dengan kesusahan
Mungkin ini dugaan dari ALLAH

Masa
Biar masa yang menentukannya



No comments:

Post a Comment