October 15, 2012

Dugaan...

Assalamualaikum...

Ya Allah..tabah kan hati hamba mu ini...Aku mengerti ni adalah dugaan...harap-harap aku dapat tempuhi dugaan ini dengan kawan, dan persekitaran aku ini ...Sudahlah diri ku ini berjauhan dengan keluarga ku...Mungkin ni dugaan yang Allah berikan kepada ku untuk menguji aku dapat menempuh atau tidak...Ya Allah, kuatkan lah hati ku ini...Belajar untuk kuatkan diri walaupun diri ku ini lemah...Setiap hari aku asyik teringat pada mak, bapak, boyfriend dan keluarga aku..( tidak ketinggalan pada ALLAH...setiap hari aku menghadap mu)...Aku bersyukur sangat kerana ALLAH sentiasa berada di sisi ku sahaja...Allah lah teman dan pendengar yang baik terhadap rungutan aku ini...


p/s: 
"UNTUK RENUNGAN DAN PERINGATAN AKU DAN KAWAN-KAWAN YANG MAHU MENGAMALKAN"   ^____^

1. "Bersabarlah wahai hati ku sayang walaupun org lain mengata mu"
2. "Senyumlah wahai bibir ku cayang pada orang lain"
3. "Jgn mengutuk orang lain lah wahai mulut dan lidah ku-tak elok..berdosa taw"
4. "Jgn jelinglah pd org lain walaupun orang tersebut mengata aku wahai 
   mata ku cayang"
5. "Wahai tangan dan kaki ku, watlah kebaikan lebih baik dari wat benda yg x   b'faedah"
6. "Wahai otak ku, fikirlah yg positif aja dan wat baik dngn suma orng lain"

No comments:

Post a Comment