November 5, 2012

HATI KU

Assalamualaikum....

Doa Putus Cinta

  • Kali ini aku akan bercerita tentang diriku...Hati ku... Ya ALLAH...hanya ALLAH yang tahu tentang keadaan aku sekarang ini...ALLAH lebih mengetahui kebenarannya...Aku teraniaya..tersepit antara kedua-dua pihak...Aku pihak ke 2..Ex aku pihak pertama dan Ex kepada ex aku pihak ke 3...Aku insan yang tidak bersalah....Pihak ke 1 dan ke 3 yang bersalah...kalau pihak pertama yang tidak mulakan dulu, hal ini tak akan terjadi...Mungkin ini dugaan yang ALLAH berikan kepada ku...untuk melihat aku ini seorang yang setia pada seseorang atau tidak...Aku bersyukur kerana mengetahui kebenaran dari awal sebelum aku terlambat...mungkin ada hikmah dengan apa yang berlaku kepada diriku...Aku akan jadi kan ikhtibar terhadap diriku sendiri....Ya ALLAH..Engkau kuatkan lah hati hambamu yang lemah ini....untuk aku hadapi kehidupan di akan datang ini...kerana aku sedang melalui ranjau onak yang berduri...Aku harap dan berdoa akan dipertemukan jodoh dan bakal suami ku yang lebih baik dari sebelum ini..Terima kasih kepada pihak 1 yang telah menyakiti hati seorang perempuan seperti diriku ini...
  • Terima kasih kepada mak yang telah memberi kekuatan kepada anak mu ini....Sima sayang mak sangat-sangat...sima akan balas segala pengorbanan yang mak dan bapak berikan kepada sima hingga sima dapat masuk Universiti..Insyaallah..."Mak , sima akan kuatkan hati sima...jadi anak yang baik dan taat kepada suruhan mak dan bapak...sima akan dengar kata-kata mak itu...sima nak bukti kan kepada dia ( ex sima ) yang buang sima itu, dan mensia-sia akan sima..sima akn berjaya dalam kerjaya walaupun tanpa ada dia...dan lebih bahagia dari hidup nya...seperti mana kata-kata mak yang telah menjadi pendorong kepada sima..sima tak akan kembali kepada dia kalau dia datang cari sima atau nak rujuk balik...sebab dia buang sima jauh dari dia...lagi pun kalu dia sayang kat sima dia tak akan rujuk atau kembali kepada ex dia...sanggup dia buat sima macam ini...sima insan yang tersepit dan tak bersalah..hati sima dah berkecai macam kaca...mana pergi janji dia pada sima...hanya janji manis aje rupenya...Ya ALLAH...tabahkan lah hati ku....mudah-mudahan...Amin"
  • Terima kasih juga kepada Imah (my roomate) yang telah banyak memberi kata-kata perangsang ketika sima mengalami kekecewaan ini....dan tak lupa juga kepada kawan-kawan yang lain...terima kasih awak semua...sima sayang awak semua...

1 comment: