May 24, 2013

TAKDIR , QADA dan QADAR

Assalammualaikum....

Bismillahhirahmanirohim...Ya ALLAH..Berat nye ape yang aku tanggung sekarang...Besar nya ape yang aku tanggung ni..berbeza dengan fizikal ku ni...Allah menguji aku kini...dapatkah aku terima qada dan qadar ini...Ya ALLAH...mungkin sudah di tulis di sana (Luh mahfuz)...aku redha...aku tak dapat menerima...tapi aku perlu menerima nya juga...Kita sebagai manusia tidak boleh menghalang qada dan Qadar dari-Nya...Ya ALLAH...jika ini suratannya...aku sanggup menanggung nya...jika ni takdirnya...aku menadah tangan dengan menyusun sepuluh jari dan menghulur dengan dada yang terbuka...walaupun perit ku telan...mungkin ada hikmah yang terselindung darinya...Menitis air mata saja tak boleh mengubah keadaan dan berputar balik...jika boleh diputarkan masa, aku ingin bersamanya...Mungkin bukan jodoh kita,...jodoh awak dengan bakal isteri awak  :(

Untuk AWAK...
Bismillahhirahmanirohim...jika d silap dan salah...maafkanlah saya...saya cuma manusia biase yang tak lari dari masalah...ape yang berlaku kepada kite sekarang ni mungkin satu ujian besar kepada kita...yang penting sekarang ni, awak jadilah suami yang baek, membimbing isteri ke jalan yang diredhai...jangan lupe solat taw awak...jage isteri awak tuh baekbaek nanti...kurangkan merokok taw awak...jage kesihatan diri awak juga...dengan isteri awak t belajar lah mengenali diri masing-masing...mungkin tuh jodoh awak dan isteri awak...saya tak perlu cakap banyak pon kan...sebab awak lagi pandai dari saya...semoga jodoh awak berkekalan hingga ke akhir hayat...jage isteri, anak dan cucu awak nanti..semoga awak berbahagia....


Betul kate orang...jika sayang dan cinta pon law bukan jodoh kite, dia tetap bukan jodoh kite...walaupun baru kenal sekejap, jika dia jodoh kita...dah tertulis dah dia jodoh kita...cinta tak mengenal usia, pangkat dan darjat...


assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment